BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 30, 2009

Cuti yang bermakna!!!

Asalamualaikum wbt.

Haha arini dah masuk 30hb n sok dh 1hb december... em cepat sungguh mase belalu kn, tibe2 je dah bulan 12 n dah ujung taun... tak sangka haha... em last week dpt cuti 3 ari n ia adlh sgt bemakna bagiku hoho napekh kerana banyak gile aktiviti yg beh aku buat hoho gelak mcm ape ntah je ni hahaha... serius ckp wei, mmg aku wat aktiviti yg beh last week hehe...

First, yg aku buat last week adlh pegi solat raya aidiladha dipagi jumaat yg mulia... niat ati xmau pegi, tapi aku pegi juga, nape aku pegi, sbb mak dah bising didapur sorang diri, jadi belepas la aku ke masjid tok melarikan diri hahha.... ceh, ni niat ikhlas nk solat raya ke apeni... tapi serius, raya haji pny solat mmg beh, kerana ade aktiviti melihat acara korban dijalankan... tengok2 dela 6 ekor lembu yg cihat2 tok disembelih, elok je diam mcm dh taw nk kne korban hehe... bile tgk lembu kne korban... rase mcm sedihla plak... teharu n mcm2 la tp kne tolak jauh2 perasaan sbb ibadah korban ni bile de rase sedih dan kasihan, takleh makan daging korban tu, kalu tak salah la huhu... so, begembira kerana ibadah korban diterima di pagi itu hehe...


Then, lepas solat raya balik kampg la plak, balik ke johor, ala dekat je, 2jam sampe la hehe n saya solat jumaat gak k, wlupun musafir hehe dh2 ade unsur riak disitu... then lepak2 kt umak atuk je, tak g mane pong... then balik umah n tgk cite nur kasih... walau ku tidak suka same ini cita, kutatap dan kutonton jua kerana emakku sudah promo padaku swaktu ondway balik rumah dgn mengatakn ini adlh episod final (haha abis da, alhamdulilah hehe) maka aku pn tgkla dn sempat memberi ulasan pedas di akhir cita... ha amik ko, kne sejibik dari aku, cite tak logik diakal lgsug haha...

Maka sambg pada esoknya, yakni ari sabtu hehe... wo, arini lg beh iaitu aku dapat men ngn kucing, emaknya Bobo dan anaknya yg 4 ekor tu aku dh lupe dh name diorg, pelik sgt name diorg sampe lupe aku haha... beh gile men, sronok men ngn anak kucing tu, bengong2 tapi sweet gile haha... men2 adela dkat 2jam ngn kucing tu, pnat pn ade tapi beh gile... em dh lpas men, sampela waktu bepisah, kerana dirini nak balik ke kampg dan kucing kne anto blek kt bos die huhu sedih gile bepisah huhu....
em dah2 toksah sedih, sok jmpe lg k hahaha em balik umah nenek aktiviti x beh pn, nyembang kosg je so toksah cite panjg watpe kt umah nenek k hehe...
Em mlm plak, aduyai pecah perut plak, g tgk wayang cite senario hehe niat ati nk tgk ninja assasin tp sbb dek tebawak adik yg x ckup umo, maka x tesampe hajat nk tgk ninja assasin huhu tp takpe, senario pn beh gak, tegelak la tgk n paling meh kt mek kelate tu, kelako gilo, wa caya same lu mek haha...

Ahad yek, em ahad tak wat pape pn, juz men psp n tido... malam plak tgk bola hehe Chelsea menang lawan ngan Arsenal, dasatla team pujaan ati aku ni (maaf yek lme x cite pase bola hehe) menang sampe 3-0 bedal arsenal hehe beh2 bemakna sgguh walau tido lambat n ngantuk time nk g opis pagi td hehehe go go Chelsea go hahaha!

Em dh pnat tgn naip ha, bos pn dh usha je ape yg aku sibuk taip ni, takpe lantok die, tapi riso gak, die ngah hemo pase pe pn aku xtaw, lantok die la haha okla, nk sambg tido kt meting room, wa chow dulu aaaa jgn curik2 tido kt opis ye haha okla, sekian.

Insan Hyper Active,
Benji1629

0 comments: