BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 5, 2009

Kita makin jauh.

Asalamualaikum wbt.

Kita makin jauh...
Makin ada yang tidak kena...
Kau kata ya...
Aku kata tidak...
Kau kata biarkan....
Aku kata jangan...
Kau kata ini sume takdir...
Aku kata bukan selagi kita tak usaha...
Jawapan kau dan aku...
Tidak lagi ada yang sama...
Sudah semakin tidak sehaluan...

Mengapa begini...
Adakah ini kesudahannya...
Adakah kita bukan tercipta untuk satu sama lain...

Ini satu dugaan...
Dugaan pada kita...
Tapi mengapa kita tak sepakat bersama...
Mengapa ada jawapan sendiri...
Mengapa bukan jawapan bersama...
Mengapa tidak diselesaikan bersama...
Mengapa harus dibiarkan perkara ini berlanjutan...
Hingga merenggangkan hubungan yang sedia ada...
Hingga...
Ada jarak dan halangan...
Memisahkan kita...

Ini caraku...
Yang sedia menghadapi masalah itu..
Kerana kutahu...
Masalah takkan selesai andai dibiarkan begitu sahaja...
Kerana hidup takkan aman...
Andai masalah tidak diselesaikan segera...
Andai tidak diselesaikan arini...
Masalah itu akan menjadi besar dan besar...
Sampai kita takleh kawal...
Bukan caraku mengabaikan masalah...
Kerana bagiku itu pentingkan diri...
Apa guna hidup bahagia andai pentingkan diri....

Sudahla...
Diriku telah penat begini...
Kuingin jawapan bersama...
Sebab itu kubercakap denganmu...
Tapi andai kau kekal dengan jawapanmu sendiri...
Maka biarlah takdir menentukan...
Aku tak suka berkata begini...
Tapi...
Biar jodoh tuhan menentukan segalanya...
Ku tak bisa memikirkannya lagi....

Insan Kecewa,
Benji1629

0 comments: